четвер, 4 лютого 2016 р.

Творчий звіт

Творчий звіт 
вчителя правознавства 
Чернелицької 
ЗОШ І – ІІІ ступенів 
Щиголь Олександри Тарасівни


Проблемне питання: Активізація пізнавальної діяльності на уроках правознавства



  Бажання зрозуміти істину – заслуга навіть тоді, коли на шляху до неї помиляються.                           
                                                                           Ліхтенберг   

           У час розбудови української національної школи проблема формування активної творчої особистості є досить актуальною. Як саме формувати пізнавальну активність, розвивати пізнавальний інтерес, прищеплювати прагнення до самостійної пошукової діяльності? Як  краще побудувати сучасний, ефективний урок, які методи обирати? Ці питання кожного дня вирішуємо ми, вчителі.
       Сучасне життя потребує активної творчої особистості. Виховати її можна лише впроваджуючи в педагогічну практику стратегії розвитку критичного мислення, використання активних та інтерактивних технологій навчання. Такий підхід є складовою концепції особистісно  –  зорієнтованого навчання. Визначною особливістю сучасного уроку правознавства є розвиток інформаційних технологій, бурхливе нагромадження, безперервне оновлення в усі сфери життя та діяльності людини.
         Пильна увага до кожного учня, ретельне та всебічне вивчення його навчальних можливостей, визначення на цій основі ефективних умов розвитку зумовлюють істотні зміни в організації навчально – виховного процесу. На розвиток інтересів школярів впливає і зміст навчального матеріалу, і вибір методів навчання.
Особливістю курсу « Практичне право » є застосування інтерактивних методів роботи: « Мозкового штурму », дискусій, групового та індивідуального аналізу правових ситуацій, взаємонавчання, імітації спрощених судових засідань, навчальної мозаїки, рольових ігор, моделювання тощо.

                    Для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках правознавства  я широко використовую інтерактивні методи навчання, при використанні яких важливим є звернення до думки учня як на етапі визначення мети уроку, так і під час підбиття підсумків уроку. Також дуже важливо знати, чи досягли учні очікуваних результатів уроку. Тому мета уроку повинна бути зрозумілою учням і посильною для досягнення.

Основними запитаннями для перевірки очікуваних результатів можуть бути такі:
¨ Що нового дізналися на уроці?
¨Що вас найбільше зацікавило?
¨Про що ви хотіли б дізнатися більше?
¨Як ви будете використовувати ті знання, що отримали на уроці?

       У процесі інтерактивного навчання я зі своїми учнями намагаюся стати рівноправними учасниками; правда, я зобов’язана  бути першою серед рівних. Отже, демократичний стиль управління учнівським колективом – характерна ознака інтерактивного навчання
« Практичне право » - це практичне застосування права в повсякденному житті. Завдання цієї дисципліни полягає в розвитку у дітей розуміння цінностей і принципі, на яких ґрунтується правова система, під час систематичного навчання й застосування інтерактивних методів.
В своїй практичній діяльності я використовую такі технології навчання:
Знайомство. Вправа «Криголом» 
з використанням методу   « Мікрофон» 
Учні по черзі називають своє ім’я та рису характеру, яка починається на першу літеру імені ( учні говорять по черзі, передаючи одне одному уявний мікрофон).


¨



Рухавка
Сонце світить для того, хто знає, що таке…( Якщо відповідь передбачає слово « закон », учень підводиться; якщо « підзаконний акт » - залишається на місці).

¨


«Мозковий штурм»
 Під час «мозкового штурму » ми намагаємося зібрати якомога більше ідей; спонукаємо працювати свою уяву; можемо подавати скільки завгодно ідей, або розвивати ідеї інших; не обговорюємо й не критикуємо висловлювання інших.



*
Метод «Займи позицію» 
Допомагає нам  провести обговорення чи дискусію зі спірного питання, надасть можливість висловитися  кожному, продемонструвати різні думки з теми, обґрунтувати власну позицію, або навіть пристати до іншої в будь – який час, якщо аргументи протилежної сторони були переконливими.


¨Метод «Коло ідей» 
є ефективним щодо вирішення гострих суперечливих питань і корисним  для створення списку ідей.
Метою методу є залучення всіх до обговорення поставленого питання. Він дозволяє уникнути ситуації, коли перша група, що виступає, подає всю інформацію з проблеми.
*


Актуалізація пізнавальної діяльності на уроках правознавства, застосування активних та інтерактивних технологій навчання сприяє розвитку навичок критичного мислення та пізнавальних інтересів учнів. На уроках, де я використовую ці технології,діти почувають себе впевнено, вільно висловлюють свої думки, і спокійно сприймають зауваження, адже вони є активними учасниками навчального процесу. В атмосфері довіри та взаємодопомоги легко робити відкриття , усвідомлювати важливість здобутих знань.
Саме за таких умов можливе виховання особистості підготовленої  до майбутнього, у якому необхідно розв’язувати проблеми та приймати конкретні рішення.



Потрібно завжди пам’ятати , що дитина –
 це не тільки наша радість, але й   формувати
майбутніх громадян, що
відповідаєте за неї перед країною.
                                                                                                                              О.С.Макаренко
¨

Немає коментарів:

Дописати коментар